ויסוצקי תוגבל? רשות התחרות שוקלת להכריז עליה כ"מונופול"

צבי טסלר No Comments on ויסוצקי תוגבל? רשות התחרות שוקלת להכריז עליה כ"מונופול"

הממונה על התחרות הודיעה לויסוצקי כי היא שוקלת להכריז עליה כמונופול בכפוף לשימוע. ככל שויסוצקי תוכרז כמונופול יחולו על ויסוצקי איסורים נוספים מכוח קביעתם בחוק המזון כגון איסור להתערב בסידור המדפים ברשתות השיווק, איסור התניית מכירת מוצר מסוים ברכישת מוצר אחר, איסור כולל על כל סוג של התערבות במחיר המוצר ללקוח הסופי ברשתות והגבלות נוספות המופיעות בחוק המזון

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום (שלישי) הודיעה הממונה על התחרות לחברת תה ויסוצקי (ישראל) בע"מ כי היא שוקלת לעשות שימוש בסמכות המסורה לה ולהכריז עליה כבעלת מונופולין באספקה של שקיקי תה במגזר הקמעונאי בשוק התה הירוק, בשוק חליטות הצמחים, בשוק התה השחור ובשוק התה השחור בטעמים.

בדיקת רשות התחרות העלתה, לכאורה, שחלקה של ויסוצקי עולה על מחצית מכלל האספקה במגזר הקמעונאי בשווקים הבאים: תה ירוק, חליטות צמחים ותה שחור בטעמים. בנוסף, ישנן ראיות לכאורה לכך שויסוצקי מחזיקה בכוח שוק משמעותי בשווקים אלה ובשוק התה השחור.

נכון להיום, ויסוצקי אינה בגדר "ספק גדול", כהגדרת המונח בחוק לקידום התחרות בענף המזון, ועל כן לא חלים עליה כלל החובות המושתים על ספקים גדולים מכוח חוק זה. ככל שויסוצקי תוכרז כמונופול יחולו על ויסוצקי איסורים נוספים מכוח קביעתם בחוק המזון כגון איסור להתערב בסידור המדפים ברשתות השיווק, איסור התניית מכירת מוצר מסוים ברכישת מוצר אחר, איסור כולל על כל סוג של התערבות במחיר המוצר ללקוח הסופי ברשתות והגבלות נוספות המופיעות בחוק המזון.

יצויין, כי הכרזה על ויסוצקי כבעלת מונופולין כפופה לשימוע בפני הממונה על התחרות.



0 תגובות